לשרוף את המסלול

עונת איש הברזל קרבה ובאה אלינו בצעדי ענק. כולם נכנסים כעת לתקופת מיקוד בתחום והלחץ לקראת הקיץ עולה. הפוסט הזה יירכז מספר גורמים שיכולים לעזור לכם על מסלול  התחרות על מנת לסיים את קטע הרכיבה בזמן המהיר ביותר עבורכם ללא דקות מבוזבזות.

  1. תנוחה

רבים עוסקים בשאלה האם נכון יותר לרכב על אופני נג”ש או כביש. השאלה כאן טמונה ברוכב והמוגבלות שלו. במידה ועשיתם מדידה ואתם גמישים מספיק בשביל לשבת בתנוחת נג”ש לאורך 90 אחוז מזמן הרכיבה שלכם לפחות כנראה שתשרפו את המסלול. חשוב לעבוד המון על גמישות ולבצע מספיק זמן לקראת התחרות שינויים בתנוחה על מנת למצות את העניין הזה עד תום. זהו הגורם הכי חשוב שיכול להוריד אתכם לשלב ריצה גמורים או “נקיים” לקראת המרתון. קפצו למודדים ובדקו אם ניתן לשנות אתכם ליותר אווירודינאמיים. תנסו זאת במשך מספר אימונים ארוכים . אם לא הולך תמיד ניתן להחזיר אבל אם כן הולך זה שווה לא מעט דקות פחות על המסלול.

[subtitle][/subtitle]

 

  1. לבוש

בגדים צמודים יהפכו אתכם להיות הרבה יותר אווירודינמיים. כל החולצות שמאוד נוח לרכב איתם בשבת ויש הרבה מקום לג’לים מאחורה לא תמיד שוות. נסו לרכב עם חליפת טריאתלון שתי חלקים גם על מנת לבצע החלפה מהירה יותר וגם על מנת להיות יותר אירו ברכיבה. זה שווה לא מעט זמן.

 

3.קסדת נג”ש

העולם של הקסדות הולך ומתפתח . הקסדות הללו מותאמות יותר לעולם המרחקים הארוכים. הקסדה יותר מאווררת ופחות מרגישה כמו סאונה על הראש.מחד נוחה ונעימה ומאידך מייצרת חיתוך הרבה יותר טוב עם האוויר. לכו למודדים ובצעו את המדידה עם הקסדה. חשוב שהתנוחה תאפשר לנו לרכב עם הראש כלפי מעלה ולא לייצר בעזרת הקסדה מפרש נגד הרוח .

 

4.גלגלים

בשונה מהישראמן התחרויות באירופה מאופיינות בפחות רוחות צד ולכן אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לרכב עם פרופיל קדמי די רחב על מנת לייצר גרר נמוך וגילגול הרבה יותר גבוה. מי שיכול להרשות לעצמו- גלגל דיסק מאחורה וגלגל קדמי בפרופיל די רחב  50-90 מקדימה יכולים מאוד להועיל בקטעים המישוריים על מנת לייצר ולשמר מהירות. מאידך צריך להיזהר עם גלגלים כבדים מדי שמקשים בטיפוסים (גם עם המסלול מאופיין בגבעות קטנות) לפעמים זה גורם להאטה ברכיבה ולשריפת וואטים גבוהה מדי . חשוב להתאמים את הגלגלים לפי מה שהרוכב יכול להתמודד איתו. רוכב ברמה גבוהה יירכב עם דיסק מאחורה וגלגל רחב מקדימה. לעומת רוכב קטן ולא חזק במיוחד שעדיף שיירכב עם גלגלים דקים יותר וקלים יותר שלא ייקשו עליו יותר מדי במהלך הקטעים החזקים במסלול. אין משמעות לגלגלים רחבים לרוכב שכזה שכן הוא לא ייצליח לייצר מספיק מהירות על מנת להשתמש ביתרונות של הגלגלים העמוקים ויורגשו אצלו רק החסרונות שלהם.

 

  1. תזונה=משקל על אופניים

נסו להתאמן על התזונה אותה תקבלו בתחרות בתחנות ההזנה. הדבר יוכל לעזור לכם בנשיאת פחות משקל על האופניים ובניצול מקסימלי של הכסף אותו שילמתם למארגנים J…

כמו כן שימו כמה שפחות מתקני שתייה על האופניים. חשבו בדיוק כמה נוזלים אתם צריכים בין כל קטע של תחנת הזנה . כך תוכל למקם את מתקני השתייה בצורה הכי אווירודינאמית שניתנת על האופניים ולחסוך עוד משקל שיעזור לכם לרכב יותר מהר

  1. אמצעים חוסכי וואטים-למשוגעים שביננו ופורצי המחסומים ,יש כיום לא מעט אביזרי אופניים חוקיים אותם ניתן להוסיף על האופניים ולבצע חיסכון משמעותי בוואטים שאנחנו מפעילים.

מערכת גלגלי שיניים בפוליס האחורי גדולה יותר ובעלת חיכוך נמוך יותר, וכן שרשרת מיוחדת בעלת מקדם חיכוך נמוך יעזרו לכם לצלוח את המסלול בחיסכון משמעותי בוואטים ולהגביר את המהירות שלכם ביחס כמובן  לתנאים על המסלול.

  1. אולי הערה החשובה ביותר.-

    תחזוקת  אופניים

תדאגו שהאופניים שלכם מתפקדות בצורה מושלמת לפני התחרות.

שרשרת במצב תקין . גלגלי שיניים תקינים ושרשרת משומנת בצורה נכונה ייגרמו לאופניים לתפקד במאה אחוז ולנו יישאר לרכב לפי מה שאנחנו יודעים. אם נגיע עם אופניים לא מתוחזקות היטב נצטרך להפעיל די הרבה וואטים מעבר (יותר כוח) על מנת לייצר את הרכיבה אותה אנחנו מסוגלים(צריכים) ביום התחרות. אופניים תקינות ומתוחזקות היטב ייתנו לנו שקט מתקלות ורכיבה בתנאים אופטימאליים.

 

#כותב הפוסט הוא ספורטאי חובב בדיוק כמו רוב הקוראים.אינני נכנס לשאלות וואטים ויחסים- אלא עלינו להשאיר למאמנים שביננו.

אני כותב מניסיוני האישי ומתגובות שאספתי עם השנים בארץ ובעולם.

 

בהצלחה לכולם.

Leave a Reply

אנחנו משחקים אותה קשוחים

אבל אנחנו שמחים שהצטרפתם לניוזלטר שלנו

Don't be a stranger

אנחנו אוהבים לעדכן את החברים שלנו בכל מה שחדש ומעניין בחנות ובתחום בכלל
הצטרפו לניולטר שלנו לקבלת עדכונים

Skip to content